dinsdag 24 juni 2014

Een bijna verlaten dorp..








Doel, een bijna verlaten dorpje in België.
Ik loop al lange tijd met het idee om er eens
 heen te gaan. Vele verhalen over gehoord 
over de 'spookstad'. Ik wilde er heen om 
het met eigen ogen te bekijken en foto's 
te maken. Laat mij daar maar even m'n 
gang gaan met m'n camera, hoe gaaf is dat..

Naar mijn mening had ik 2 of misschien wel 
3 jaar eerder moeten gaan. Toen was er 
waarschijnlijk nog niet zo veel vernield. Zo 
jammer, vele ramen zijn nu gesneuveld, 
deuren geforceerd en menig huis is dicht 
gebarricadeerd met metaalplaten, of
planken. Bij een tweetal huizen waren
de planken weer verwijderd, tja..
dan kriebelt het wel om het huis binnen 
te treden. En ja, ik weet het, 
het is niet toegestaan... Sorry!!



Ik kijk mijn ogen uit, menig Graffiti artist is 
hier aan de slag geweest met een spuitbus, 
om nog iets moois van de huizen te maken,
die er nog staan. Want ik weet dat er al vele 
huizen zijn afgebroken. Al deze huizen moeten
plaatst maken voor de haven die al jaren in de
planning staat. Vele bewoners van Doel zijn
al vertrokken, maar menig inwoner gaat
de strijd aan tegen de overheid..






Kijk dan toch, te triest voor woorden.
Deze prachtige woning te moeten verlaten.

Wil je meer lezen over Doel, kijk dan
eens op Wikipedia, hierin staat veel
beschreven en geeft het je antwoord
op de vragen die je misschien wel hebt
na het lezen van deze blogpost..

Patricia











14 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige foto's Patricia dit wil ik ook nog eens graag fotograferen in een verlaten pand ook al mag het niet (juist dan is het spannend ) ...zo zonder al die mooie huizen die moeten wijken voor weer zo modern bouwproject .... prachtig neergezet genoten van je foto's je liefde voor fotograferen straalt eraf ...fijne week geniet ervan ...lieve groet Rosita xx

lia zei

Ik ben ook dol op foto's van leegstaande panden. Maar dit huis achter moeten laten heeft de bewoners vast veel pijn gedaan..
En tja, als je wat eerder was gegaan, dan was er misschien iets minder graffiti en vernieling geweest.
Hoe dan ook, deze foto's zijn ook het bekijken waard.

Liefs Lia

Corine(THUIS) zei

Ondanks het desolate gebeuren heb je er wel heel mooie foto's geschoten! Zulke plekken intrigeren mij ook enorm...

Huize Vizzini zei

O wat zonde...wat lijkt het mij erg je eigen huis wat je ooit zo dierbaar was zo weer terug te zien. Ik zou wel in de verleiding komen....ook al mag dat natuurlijk niet ....om oude deuren en luikjes mee te nemen. Als niemand er toch nog naar om kijkt hi hi!
Liefs Patricia.
Ik zou het natuurlijk nooit dorn hoor....maar ze zijn wel mooi.

Unknown zei

Dat muziekje op de achtergrond erbij, doet het 'm hoor! ;) haha. Prachtige locatie om te fotograferen en ja, soms snap je niet hoe dit onbewoond kan blijven. Er is zoiets moois van te maken. Bij de bruidsreportage van mijn schoonzusje (waarbij ik mee was om de styling te verzorgen) hadden we ook een mooi oud pand betreden, ook onder de graffiti natuurlijk maar wel een bijzondere locatie.

Liefs Marieke

Huiz&zo zei

Leegstaande huizen hebben toch altijd iets waar je heel nieuwsgierig van wordt. Mooie foto's heb je gemaakt!

Fijne dag!

Ger zei

Aan je mooie foto's te zien ligt Urban fotografie jou ook wel.
Kan me aan dit genre foto's helemaal vergapen en telkens weer zie ik andere details en voel de lugubere sfeer die zulk soort foto's uitstralen.
Er is in de laatste jaren een ware rage ontstaan onder (amateur)fotografen die zich storten op Urban fotografie.

Als bij het zien van de foto's of bij het betreden van een locatie als fotograaf je eerste gedachte zijn:is er iets voor me bij wat ik kan gebruiken,mee kan nemen etc.ben je duidelijk geen Urban fotograaf want die wil enkel de verlatenheid op de foto vast leggen.
De aller,aller mooiste foto's krijg je wanneer er nog niet veel vernielingen zijn aangebracht.Ben in de afgelopen jaren al heel wat fantastisch Urban fotografiewerk tegen gekomen op internet en fotoboeken.

Bedankt voor het delen!!!
Ger

Anoniem zei

Wat roept zo'n leeg dorp veel gevoelens op. Dit moet voor de bewoners heel erg geweest zijn. En dat zulke mooie huizen er zo laveloos bij staan.
Je hebt er wel prachtige foto's van gemaakt! En een brocant gevoel krijg je er ook wel van.

Lieve groet,
Gerry

Petra zei

Ik krijg altijd zo`n triest gevoel bij het zien van zulke huizen :-( dan moet ik denken aan dat je dus jaren lang je huis netjes houdt, en dan beslist een ander dat je weg moet en je alles waar je dan zo voor gewerkt hebt gewoon nutteloos is geweest. Vreselijk lijkt mij dat. Dan is het maar goed dat we met de dag leven ;-)) Je hebt het in ieder geval wel mooi op de foto gezet.

Lieve groet van Petra

Unknown zei

Ik heb ooit eens een film gezien die
ook over zo'n verlaten dorp ging. Alleen speelden zich daar nogal lugubere zaken af... Moest er wel even aan denken haha. Maar ik vind je foto's erg mooi, ze wekken emotie op. Ik had er nog nooit van gehoord, van Doel, maar ga het zeker eens even lezen op Wikipedia. Fijne wek, liefs Nathalie

Pieta zei

Dag Patricia,
Doel,een mooi rustiek en toch verlaten dorp. Jammer van al die mooie oude huizen. Maar jij hebt daar je hart kunnen ophalen met al die mooie foto's. Goed gelukt. Lieve groet Pieta xxx

Anoniem zei

Het zal je maar gebeuren: heb je je eigen plekje gecreëerd moet je je huis verlaten! Iemand anders beslist dat zomaar. Wat moet dat dan erg zijn om je oude huis zo te zien verkommeren.
Lijkt me raar om in zo'n spookstad rond te lopen. Maar het brengt wel prachtige foto's voort. Het geeft een apart gevoel weer.Je ziet dat zo'n huis geen ziel meer heeft...Eigenlijk net als bij de mens, een leeg omhulsel...
Liefs, Peetje

Cora M. zei

zo dat is bijzonder...nooit van gehoord ik ga straks eens even neuzen op internet...mooie foto's!
Groetjes Cora
ps wat een prachtige muziek heb je op je blog!

Madelief zei

Ontzettend zonde van zo'n mooi dorp! Je hebt prachtige foto's van het verval gemaakt. Sommige ruimten zijn bijna kunst!

Fijne week,

Madelief x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...